Agama buat kehidupan di akhirat, harta buat kehidupan di dunia. Di dunia orang yang tidak berharta berasa susah hati, tetapi orang yang tidak beragama merasa lebih sengsara -Saidina Abu Bakar As-Siddiq

e-usrah

Monday, November 14, 2011

sains biomolekul , kimia forensik @ pure kimia...

assalam...
okeh...sanah helwah utk diri ini..semakin meningkat usia..entah lah apa khabar dengan amal sebelum ini..semakin banyak amanah yang kita tanggung..suatu hari nanti pasti akan di tanya..apa yang telah kita lakukan dengan amanah tersebut

" sebaik-baik kamu adalah yang panjang umur nya serta baik amalannya"

sekarang dalam dilema, untuk menggapai satu azam, satu misi... hari ini 14/11 esok 15/11 lusa 16/11,,, hanya tinggal satu hari saja lagi untuk menentukan hala tuju...wallahualam..dalam dilema antara biomolekul, kimia forensik dan pure kimia..


please HELP!!!!!!!!!!

4 comments:

Unknown said...

assalamualaikum....nak pilih course untuk degree ye..bagus3..ok pasal course biomolekul ni..bagi saye best sgt3....belajar pasal genetic, microbes and so on..course yang banyak membaca dan mestilah seorang pencinta subjek "BIO"..peluang pekerjaan pun banyak..insyaALLAH...subjek yang ken amik..cam saye part 2..kne amik biochemistry, chemical analysis, genetics,microbiology,statistic, ctu n bel :))

Dandeli0n said...

kalu kimia frensik uitm dorg x amik bdk lpasan frmsi dah. Kalu aply mybe x dpt pn sb kte pn aply jgk dlu. Cbe call fkulti dia utk dptkn cnfrmation blk.

riihulwardah said...

mekaceh nur humaira...
good info

dinah

bismillahitawakaltua`alallah..
dah tarikh tutup..
:))
insyaALLAH..
usaha dah..
tawakal dan doa mengiringi sekarang

mekaseh..

Unknown said...

salam.. saya pom ada masalah yg sama mcm akak x thu nk ambil biomole or analisis forensik... tgh serabut sngt ni.. sy dri dip microbe.. akak skrng dh ambil ape?

“Amal yang paling baik adalah yang paling ikhlas dan paling benar. Jika amal itu ikhlas tapi tidak benar, maka tidaklah diterima. Jika amal itu benar tapi tidak ikhlas, juga tidak akan diterima kecuali jika dilakukan secara ikhlas. Ikhlas artinya dilakukan hanya karena Allah. Adapun benar artinya adalah sesuai dengan sunnah (tuntunan dan petunjuk Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam).” (Fudhail bin ‘Iyadh)