Agama buat kehidupan di akhirat, harta buat kehidupan di dunia. Di dunia orang yang tidak berharta berasa susah hati, tetapi orang yang tidak beragama merasa lebih sengsara -Saidina Abu Bakar As-Siddiq

e-usrah

Monday, January 30, 2012

sambutan maulud nabi: perarakan VS ceramah

antara sambutan yang paling saya tunggu selain perayaan aidil fitri dan eidul adha adalah Sambutan Maulud Nabi.yang akan kita sambut tidak lama lagi..insyaALLAH ..12 RabiulAwwal . kenapa YA..

sebab terasa saangatt meriah sambutan MAulud NABI. Umat Islam berada di Jalanan dengan sepanduk nya, kemudia Berzanji serta berMarhaban..seronok kan melihat umat ISLAM bersatu..insyaALLAH..

tapi andai sebulan sambutan Maulud Nabi di imarahkan dengan Kuliah-kuliah Sirah Nabawiyah terasa lagi menyeronokkan..Tiap-tiap hari dapat dengar sirah nabi.Dapat mengetahui Sunnah-sunnah nabi. Rasa macam Baginda berada bersama kita. Bila Qalbu dihidupkan dengan Kuliah-kuliah dan ceramah-Ceramah..

.masyaALLAH..manisNYA.. bila melihat makcik-makcik dan pakcik-pakcik yang sudah di akhir usia ke MASJID bersama-sama ANAK-ANAK MUDA yang pasti akan menemui MATI berkumpul dimasjid untuk mendengar dan men"cedok" ilmu agama.NIKMAT kan.. JOM BERSELAWAT DALAM MERASAI CINTA AKAN BAGINDA


14 FEBRURI 2012

dalam anak muda ramai menyambut hari "VALENTINE".. saya pun muda juga..nak juga sambut VALENTINE tapi dengan merasai ROH cinta nya akan rasul junjungan kita BAGINDA S.A.W.. JOM sama-sama mengibarahkan IHYA MAULUD NABI dengan merasai manisnya akan bercinta , menyayangi BAGINDA..


CINTA AKAN SUNNAH BAGINDA,
IKUTI AJARAN ISLAM
ISLAM IS A WAY OF LIFE

bukan saja terhadap pemerintahan diri kita, malahan kita sebagai BOS wajib menegur, mengajak pekerja kita untuk menunaikan solat, mengajak kearah kebaikan, dan tidak mengkhianati  pekerjanya

No comments:

“Amal yang paling baik adalah yang paling ikhlas dan paling benar. Jika amal itu ikhlas tapi tidak benar, maka tidaklah diterima. Jika amal itu benar tapi tidak ikhlas, juga tidak akan diterima kecuali jika dilakukan secara ikhlas. Ikhlas artinya dilakukan hanya karena Allah. Adapun benar artinya adalah sesuai dengan sunnah (tuntunan dan petunjuk Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam).” (Fudhail bin ‘Iyadh)