Agama buat kehidupan di akhirat, harta buat kehidupan di dunia. Di dunia orang yang tidak berharta berasa susah hati, tetapi orang yang tidak beragama merasa lebih sengsara -Saidina Abu Bakar As-Siddiq

e-usrah

Monday, January 07, 2013

berSeorang, dakwah tidak akan berkembang

andai jalan juang ini di saluti emas
sudah pasti ramai yang memilih untuk melaluiNYA
malangnya
tiada Jalan Juang menegakkan Kalimah ALLAH
yang disaluti emas, diamond
hanya mereka yang IKHLAS saja
rela berkorban untuk meniti
JALAN yang berliku penuh ONAK dan DURI..

ya ALLAH
kurniakanLAH keikhklasan Kepada HAMBAmu yang Lemah dan DHAIF ini..
:........(
kurniakan LAH kekuatan

Jalan dakwah adalah jalan yg satu. Diatas jalan inilah Rasulullah (s.a.w) dan para sahabatbaginda (r.a.) berjalan. Demikian juga kita dan para pendukung dakwah berjalan dengan taufik dari Allah (s.w.t) Kita dan mereka berjalan berbekalkan iman, amal, mahabbah (kasih sayang) dan ukhuwwah (persaudaraan). Rasulullah (s.a.w) menyeru mereka kepada iman dan amal, kemudian menyatupadukan hati-hati mereka di atas dasar cinta dan ukhuwwah. Berpadulah kekuatan iman dan kekuatan aqidah dengan kekuatan harakah. Jadilah jemaah mereka jemaah contoh tauladan.  Kalimahnya mesti lahir dan dakwahnya mesti menang walaupun ditentang oleh semua penghuni muka bumi ini”
– Syeikh Mustafa Masyhur – Toriquddakwah (Jalan Dakwah)


2 comments:

izzati said...

sampaikanlah walaupun sepotong ayat.
insyaallah..
:)

the tempo of life said...

in shaa Allah . dakwah itu kerja semua umat Islam

“Amal yang paling baik adalah yang paling ikhlas dan paling benar. Jika amal itu ikhlas tapi tidak benar, maka tidaklah diterima. Jika amal itu benar tapi tidak ikhlas, juga tidak akan diterima kecuali jika dilakukan secara ikhlas. Ikhlas artinya dilakukan hanya karena Allah. Adapun benar artinya adalah sesuai dengan sunnah (tuntunan dan petunjuk Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam).” (Fudhail bin ‘Iyadh)